Jak reagować na hejt, by chronić profesjonalny wizerunek firmy?

  • Data publikacji: 30.05.2019, 13:48

W wizerunek firmy w Internecie wkładasz wiele pracy i zależy Ci na jak najlepszym odbiorze Twoich działań przez internautów? Starasz się wkładać całe swoje serce, kreatywność i poczucie estetyki w publikowane materiały? Musisz być przygotowany na to, że odbiorcy rozmaitych komunikatów zarówno w formie treści, jak i grafik zdjęć czy filmów mogą być różne. Spotkasz się z poklaskiem i pochwałami, ale tuż za rogiem będzie czyhał nieprzychylny hejt. Ujawnia się on szczególnie wtedy, gdy dokonujesz pomyłek nie daj się wtedy emocjom! Reaguj na hejt w profesjonalny sposób, tak aby w każdej sytuacji troszczyć się o pr w Internecie. Zachowaj spokój i profesjonalizm. W poniższym artykule podpowiadamy, jak chronić wizerunek w Internecie.

 

 

Wskazówki - jak odpowiadać na hejt?

 

Znajdującego się po drugiej stronie monitora hejtera nie zmierzysz wzrokiem, ani nie uderzysz. Nie próbuj również agresji słownej wobec jego negatywnych opinii, ponieważ w ten sposób zachęcisz go do dalszego dzielenia się nieprzychylnymi publikacjami w sieci. Poprawa wizerunku firmy po głośnym ataku hejterów zawsze jest wyzwaniem i należy wiedzieć jak odpowiedzieć na hejt zyskując szacunek internautów i prawidłowo zarządzając kryzysem wizerunkowym. W pierwszej kolejności warto przeanalizować, czy hejt nie jest wynikiem rzeczywistej pomyłki czy zaniedbania. Warto ocenić jak bardzo jest on przerysowany. Jeżeli hejter nie używa atakujących markę zwrotów i jest otwarty na dyskusję wskazane jest mu odpowiedzieć w sposób chroniący markę i podbudowujący jej wizerunek. Natomiast, gdy hejt jest agresywny, wulgarny i przesycony pomówieniami to czyszczenie internetu z takich treści jest jak najbardziej uzasadnione. Kiedy trzeba przestać dyskutować z hejterem i postawić na usuwanie negatywnych opinii w Internecie?

 

  • Facebook – usuwanie komentarzy hejterów jest tutaj codzienną praktyką, gdy ich publikacje naruszają wszelkie normy zniesławiając firmę, jej pracowników i właścicieli;
  • Usuwanie komentarzy z Instagrama – jest wskazane za każdym razem, gdy są one obraźliwe, przekłamane i zahaczają o zniesławienie;
  • Serwisy branżowe – dopóki hejter ma uzasadnione stanowisko należy z nim dyskutować, jeżeli jego postawa jest daleka od racjonalnych argumentów lepiej postawić na moderowanie treści;
  • Strona www marki/ blog firmowy – kiedy pod poszczególnymi publikacjami zaczyna pojawiać się agresywny hejt uderzający w wizerunek firmy w Internecie postaw na moderowanie treści lub po prostu zablokuj konkretnego użytkownika jako administrator strony.

 

Zniesławienie w Internecie uderza w profesjonalny wizerunek, a jego najgorszą formą jest zniesławienie personalne np. właściciela firmy. Może ono nawet wiązać się z działaniami takimi jak usunięcie danych firmy z Internetu. Wiąże się to z SEO PR, gdzie wyszukiwarka szybko zareaguje na każdą wzmiankę na temat danej marki, produktów czy osób z nią powiązanych. W sytuacji, gdzie hejt był bardzo natężony i opublikowano wiele treści negatywnych czyszczenie wyszukiwarki Google okazuje się nierzadko jednym z obowiązkowych działań. Poprawa wizerunku firmy w sieci bywa sporym wyzwaniem. Nawet, gdy odpowiadasz na hejt i starasz się go na bieżąco moderować w pojedynkę możesz okazać się niewystarczalny. Pamiętaj, że Internet to miejsce bez granic, gdzie wszędzie może pojawić się niespodziewana, negatywna wzmianka o Twojej firmie. Dlatego warto przekazać wizerunek firmy w Internecie w ręce agencji pr. Zespół ekspertów posiadających odpowiednie kompetencje, narzędzia i doświadczenia odpowie na hejt lepiej niż ktokolwiek inny oraz zlikwiduje agresywne wpisy szybciej i sprawniej niż Ty sam.

 

Nie wiesz z pomocy jakiej agencji pr warto byłoby skorzystać? Na rynku agencje masz do wyboru liczne agencje, które charakteryzują się bardzo zróżnicowanym poziomem świadczonych usług. Polecamy Warsaw Media House. To agencja pr z Warszawy, która działa na rynku już kilka lat i ma na koncie sporo sukcesów. Wykreowała oraz zadbała o wizerunek internetowy wielu firm. Pod jej opieką znalazły się marki powiązane z branżą edukacyjną, finansową oraz medyczną. Sukces działań tej agencji pr opiera się na indywidualnym podejściu do każdego klienta i nieustannej opiece wizerunkowej. Specjaliści trzymają tutaj rękę na pulsie 24h od poniedziałku do poniedziałku. Z pomocą Warsaw Media Huse nie będziesz musiał bać się o wizerunek firmy w Internecie. Nie zostanie również nadszarpnięty Twój budżet. Agencja podejmuje się moderowania treści i walki z czarnym PR od 600 zł netto, co jest niewielkim kosztem w porównaniu z wizerunkowym kryzysem i stratą reputacji firmy na rynku.

 

Artykuł sponsorowany