Finał akcji Empiku „1000 powodów, by czytać"
- Dodał: Paulina Klimek
- Data publikacji: 24.02.2021, 17:43
Trwa finał piątej edycji akcji Empiku 1000 powodów, by czytać. 22 lutego ciężarówka pełna książek wyruszyła w swoją trasę po Polsce, aby dostarczyć dziesięciu zwycięskim szkołom aż 10 000 różnych tytułów. Pierwsze szkoły już otrzymały swoje nagrody i nie obyło się bez wzruszeń!
1000 powodów, by czytać to popularna akcja Empiku, dzięki której od pięciu lat wspierane są szkolne biblioteki i rozwój czytelnictwa wśród najmłodszych. Aby wesprzeć akcje nie trzeba tak naprawdę specjalnego wysiłku - wystarczy przystąpić do programu Empik Premium Free lub Empik Premium i robić zakupy w salonach Empik. Klient nie odczuje żadnej różnicy, a mała cegiełka ze środków z jego zakupu trafia na konto akcji.
W tegorocznej edycji udział wzięło aż 550 placówek, które wspólnie walczyły o nagrody. Uczniowie mieli za zadanie przygotować prace plastyczne, które później poddane zostały ocenie przez użytkowników aplikacji mobilnej Empik. Przez miesiąc można było oddawać głosy na wybraną szkołę. Żeby jednak nie przekreślać szans na wygraną mniejszych szkół, wszystkie placówki zostały podzielone na dwie kategorie - do 120 uczniów oraz powyżej 120 uczniów. Dzięki temu szkoły podstawowe z mniejszych miejscowości również miały szanse na wzbogacenie swoich literackich zbiorów.
Z każdej kategorii wybrano 5 finalistów. Oprócz 1000 książek - których tytuły wybierali nauczyciele i uczniowie zwycięskich szkół - każda szkoła może liczyć na dodatkowe nagrody - 30 czytników e-booków oraz kody na abonament do aplikacji Empik Go.
- To ogromna przyjemność móc po raz kolejny wręczyć uczniom w całej Polsce tysiące nowych książek, które pomagają im rozwijać zainteresowania i przyczyniają się do popularyzacji czytelnictwa od najmłodszych lat. Szkolna biblioteka jest miejscem dostępnym dla każdego ucznia, nieprzebraną skarbnicą nowych, porywających opowieści. Jak widać po skali popularności konkursu, jest to także miejsce, które potrafi zjednoczyć we wspólnej sprawie i zainspirować do działania. - komentuje Justyna Chmielewska, menedżerka projektów rozwijających czytelnictwo wśród dzieci w Empiku.
Źródło: empik.com
Paulina Klimek
Ukończyła Zarządzanie mediami i reklamą na Uniwersytecie Jagiellońskim. Blogerka i pasjonatka literatury. W wolnych chwilach fotograf turniejów piłkarskich. Z zamiłowaniem do chodzenia po górach. Kontakt: klimek.paulina02@gmail.com