
Pierwsze w pełni elektryczne samoloty towarowe DHL
- Dodał: Patrycja Kwaśniewicz
- Data publikacji: 06.08.2021, 14:20
DHL Express jako pierwszy na świecie zamówił dwanaście w pełni elektrycznych samolotów towarowych Alice firmy Eviation. Niebawem firma będzie posiadać do dyspozycji flotę o zerowej emisji.
Światowy lider międzynarodowych przesyłek ekspresowych zamówił model samolotu, który umożliwia liniom lotniczym – zarówno towarowym, jak i pasażerskim – posiadanie floty o zerowej emisji.
Prototyp Eviation Alice został zaprezentowany przez izraelskiego producenta podczas Paris Air Show w 2019 roku. Kadłub samolotu ma 12,2 m długości i rozpiętość skrzydeł 16,12 m.
Samolot może być obsługiwany przez jednego pilota, a ładowanie niezbędne dla godzinnego lotu potrwa maksymalnie 30 minut. Proces ten ma się odbywać podczas operacji załadunku i rozładunku, co zagwarantuje terminowość dostarczania przesyłek. Samolot może maksymalnie przewieźć 1 200 kg ładunku, a jego zasięg wynosi do 815 kilometrów. Wymaga też mniejszych inwestycji w infrastrukturę stacji.
DHL ma otrzymać elektryczne samoloty w 2024 roku.
- Bardzo poważnie traktujemy kwestie związane z minimalizacją wpływu naszej działalności na środowisko naturalne, dlatego elektryfikacja każdego rodzaju transportu odgrywa dla nas kluczową rolę. Aby to osiągnąć do 2030 r. w ramach grupy DP DHL, planujemy zainwestować 7 mld euro w projekty związane z zieloną logistyką, a 60 proc. naszej floty mają stanowić pojazdy elektryczne. Zamówienie dwunastu innowacyjnych na skalę światową samolotów elektrycznych czyni DHL Express nie tylko liderem ekologicznych rozwiązań logistycznych, ale też pokazuje, w jakim kierunku będzie się rozwijać cała branża – mówił Edwin Osiecki, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu DHL Express Polska.
W kwietniu br. DHL Express zakupił 100 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych, a do 2030 roku planuje powiększyć swoją flotę w Europie o ponad 14 000 takich pojazdów. Podjęte działania mają przybliżyć Grupę DHL do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla w 2050 roku. Oprócz elektryfikacji floty, Grupa inwestuje między innymi w zrównoważone paliwa lotnicze i budynki neutralne dla klimatu.