„1670” bije rekordy zaangażowania

„1670” bije rekordy zaangażowania

  • Data publikacji: 23.09.2025, 13:52

Premiera drugiego sezonu serialu „1670” okazała się ogromnym wydarzeniem w polskim internecie. Według analizy Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), produkcja Netflixa przyciągnęła niemal czterokrotnie większe zaangażowanie niż „Rodzinka.pl”, mimo że ta ostatnia wróciła po latach przerwy z nowymi odcinkami.

Rekordowe wyniki w social media

Zestawienie IMM pokazuje, że w pierwszych trzech dniach od premiery „1670” wygenerował więcej interakcji niż dziewięć kolejnych tytułów z rankingu łączonych razem. To imponujący wynik, biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję na rynku seriali i fakt, że platformy streamingowe nie publikują oficjalnych danych o oglądalności.

 

Drugi sezon „1670” wywołał prawdziwą lawinę komentarzy, recenzji i memów. Internauci cytowali bohaterów, tworzyli własne interpretacje scen, a także szeroko dyskutowali o satyrycznym spojrzeniu twórców na polską historię i mentalność. To właśnie ta mieszanka humoru i kontrowersji sprawiła, że serial błyskawicznie zdobył status kultowego.

Nostalgiczny powrót „Rodzinki.pl”

Drugie miejsce w rankingu zajął 17. sezon „Rodzinki.pl”, który zebrał ponad 205 tys. interakcji. Mimo że wynik ten jest znacząco niższy od rekordu „1670”, widać wyraźnie, że serial o rodzinie Boskich wciąż ma wierną publiczność. W dyskusjach dominowały głosy nostalgiczne – wielu widzów podkreślało, że dla nich to powrót do czasów dorastania i dawnej telewizyjnej klasyki.

„Aniela” jako świeży akcent

Na podium znalazła się także „Aniela” – nowa produkcja Netflixa. Wygenerowała 113 tys. interakcji, co pokazuje, że na polskim rynku wciąż jest miejsce na zupełnie nowe historie. Komentatorzy chwalili wysoki poziom realizacji i żywo dyskutowali o losach bohaterów.

TikTok główną areną dyskusji

Z analizy IMM wynika, że aż 58% całego zaangażowania wokół polskich seriali w 2025 roku pochodziło z TikToka. To właśnie tam rodziły się memy, krótkie recenzje i viralowe nagrania cosplayowe. Kolejne miejsca zajęły Instagram (20%) oraz Facebook (12%). Eksperci podkreślają, że dziś sukces serialu mierzy się nie tylko liczbą widzów, ale przede wszystkim skalą reakcji w mediach społecznościowych.

Przyszłość polskich seriali

Jesień zapowiada się równie emocjonująco. Do premiery szykuje się piąty sezon „The Office PL” od CANAL+ oraz „Heweliusz” czyli nowa produkcja Netflixa. Czy będą w stanie dorównać fenomenowi „1670”? Czas pokaże, ale jedno jest pewne, zaangażowanie internautów stanie się kluczowym miernikiem sukcesu.

 

Drugi sezon „1670” potwierdził swoją wyjątkową pozycję w polskiej popkulturze. Rekordowe zaangażowanie internautów sprawiło, że produkcja Netflixa zdeklasowała konkurencję i wyznaczyła nowe standardy dla lokalnych seriali. Widzowie nie tylko oglądają, ale przede wszystkim współtworzą narrację w sieci, czyniąc z serialu temat ogólnopolskiej dyskusji.