Till Lindemann zachęca do diety wegańskiej w nowym spocie
- Dodał: Iza Ślarzyńska
- Data publikacji: 11.01.2021, 20:30
Till Lindemann - wokalista zespołu Rammstein - to zdecydowanie jedna z bardziej charakterystycznych postaci w świecie muzyki. Lubi wzbudzać kontrowersje, zarówno na scenie, jak i poza nią. Jakiś czas temu otworzył na przykład swój sklep z ekstrawaganckimi gadżetami. Natomiast pod koniec grudnia ubiegłego roku wypuścił do sieci wideo, na którym zajada się burgerem, w pełni wykonanym... z roślin. Muzyk postanowił dołączyć do kampanii społecznej „Veganuary”, której głównym zamysłem jest zachęcenie jak największej liczby fanów mięsa do wypróbowania w styczniu diety wegańskiej.
Styczeń od kilku lat jest światowym miesiącem weganizmu. Nie wiadomo, z jakich pobudek Till zdecydował się dołączyć do tej inicjatywy. Można się tylko domyślać, czy zmotywowała go etyczna strona przedsięwzięcia, czy chęć podtrzymania zainteresowania jego osobą. Jak można było się jednak spodziewać – zrobił to w wielkim stylu.
We współpracy z firmą LikeMeat nagrał spot reklamowy #EatlikeTill, który wprost nawiązuje do performance’u Andy’ego Warhola „Andy Warhol Eating a Hamburger”, który jest sekwencją filmu artystycznego „66 Scenes from America” autorstwa Jørgena Letha. Różnica między dwoma krótkimi filmami jest taka, że Warhol zjada burgera z firmy Burger King, natomiast Lindemann cieszy się jego wegańskim odpowiednikiem.
Na potrzeby spotu, wyreżyserowanego przez Andreasa Waldschütza, muzyk upodobnił się do króla pop-artu także wizualnie - przywdział blond perukę, garnitur oraz czerwony krawat. Obydwaj panowie siedzą w skromnym pomieszczeniu, niespiesznie zajadając swoje kanapki.
Spoty można obejrzeć poniżej.
Iza Ślarzyńska
Z wykształcenia architekt, z zamiłowania dziennikarka. Zakochana bez pamięci w muzyce i sztuce, których obszar stale eksploruje. Niestrudzony poszukiwacz unikatowych brzmień oraz nowych, interesujących artystów.