WEC: Peugeot potwierdził skład kierowców na nadchodzący program WEC
Chris Pruitt/commons.wikimedia.org

WEC: Peugeot potwierdził skład kierowców na nadchodzący program WEC

  • Dodał: Bartłomiej Woliński
  • Data publikacji: 08.02.2021, 13:00

Marka Peugeot Sport powracająca do serii WEC wraz z nadejściem sezonu 2022 potwierdziła siedmioosobowy skład kierowców, który już w przyszłym sezonie będzie reprezentować barwy francuskiego producenta.

 

W nowym hipercarze Peugeota zasiądą nie byle jacy kierowcy. Wśród siedmioosobowej załogi znaleźli się: Kevin Magnussen, Paul di Resta and Jean-Eric Vergne, Loic Duval, Gustavo Menezes, Mikkel Jensen oraz James Rossiter, który objął posadę kierowcy rezerwowego i rozwojowego pracującego w symulatorze ekipy.

 

Aż trzech zawodników z przedstawionego składu to byli kierowcy Formuły 1. Kevin Magnussen po opuszczeniu „Królowej Motorsportu” wziął udział w wyścigu 24h Daytona, w którym to wraz z ekipą Cadillac Chip Ganassi Racing, po problemach w końcówce rywalizacji zajął piątą pozycję. Vergne i di Resta to już bardziej doświadczeni zawodnicy, którzy w wyścigach długodystansowych spędzili kilka sezonów rywalizując na szczeblu mistrzostw świata w klasie LMP2.

 

Zdecydowanie największym nazwiskiem w tym gronie jest Loic Duval, który wraz z ekipą Audi zwyciężył w 24h LeMans w sezonie 2013. Francuski kierowca w barwach Peugeota startował już w latach 2010-2011, gdzie za kierownica prototypu 908 HDi zespołu Oreca Matmut zwyciężył w 12-godznnym wyścig na torze Sebring.

 

Producent spod znaku lwa jest jednym z czterech nowych zespołów, które zapowiedziały swój udział w WEC wraz z nadejściem nowej ery hipercarów. Do Długodystansowych Mistrzostw Świata swój powrót ogłosiły także Porsche oraz Audi, które wraz ze swoimi konstrukcjami LMDh (Le Mans Daytona h) dołączą do stawki w późniejszych latach. Zupełnie nowym producentem, który w WEC ma pojawić się jeszcze w sezonie 2021 jest Scuderia Cameron Glickenhaus. Swój udział w kampanii hipercarów zadeklarował także ByKolles.

 

Hipercar Peugeota wyposażony zostanie w 2,6-litrową jednostką V6 z podwójną turbosprężarką o mocy 680 KM, która napędzać będzie tylne koła prototypu. Przednią oś napędzać będzie silnik elektryczny o maksymalnej mocy 200 kW.

 

Francuski koncern mimo zaprezentowania składu kierowców nie podał jeszcze szczegółowego podziału na ekipy, w ramach których kierowcy będą dzielić samochody. 

Bartłomiej Woliński – Poinformowani.pl

Bartłomiej Woliński

Absolwent Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Motorsportem pasjonuję się od 2007 r. W związku z moimi zainteresowaniami prowadzę także bloga i fanpage na Facebooku.