Tokio 2020: krok MKOl-u w kierunku wirtualnego sportu
- Dodał: Seweryn Czernek
- Data publikacji: 23.04.2021, 17:05
Międzynarodowy Komitet Olimpijski wykonał solidny ukłon w stronę entuzjastów wirtualnego sportu. Mowa o powołaniu Olympic Virtual Series (OVS), które mają przyczynić się do rozwoju e-sportu i zwiększenia zainteresowania przedstawicieli tej dyscypliny igrzyskami. Póki co do tego pomysłu przyłączyło się pięć sportowych federacji, jednak zainteresowanie udziałem w kolejnych edycjach wyrażają kolejne, jak na przykład FIFA.
Idea OVS według władz MKOl-u ma za zadanie dotarcie do entuzjastów sportu wirtualnego i i przez to rozwój ich zainteresowań związanych z igrzyskami. Pomysł ten ma być też spoiwem między tradycyjną rywalizacją sportową, a nieustannie rozwijającym się światem e-sportu. Jak mówi prezes MKOl Thomas Bach "Olympic Wirtual Series to nowe, unikatowe cyfrowe doświadczenie olimpijskie, którego celem jest zwiększenie bezpośredniego zaangażowania nowych odbiorców w dziedzinie wirtualnych sportów". OVS da możliwość masowego uczestnictwa w organizowanych wydarzeniach. Wszelkie informacje na temat możliwości wzięcia udziału oraz przewidywanych nagrodach zostaną wkrótce przekazane za pomocą olimpijskich mediów. Inicjatywa wystartuje już 13 maja.
Powołanie OVS to duży krok naprzód nie tylko pod kontem technologicznym, ale także ważny głos w dyskusji na temat włączenia e-sportu do programu igrzysk. Postawa MKOl-u w tej sprawie nie jest jednoznaczna, ale jego przedstawiciele wyrażają obawy, że e-sport może zniechęcać młodych ludzi do aktywności fizycznej i budzić wśród nich agresję. Można więc to uznać za ukłon w stronę młodzieży, która realizując swoje technologiczne zainteresowania będzie mogła uczestniczyć w ruchu olimpijskim i poczuć ducha igrzysk.
W projekt póki co zaangażowały się Światowa Konfederacja Baseballu i Softballu, Międzynarodowa Unia Kolarska, Światowa Unia Wioślarska, Międzynarodowa Federacja Żeglarska oraz Międzynarodowa Federacja Motoryzacyjna. To właśnie w tych pięciu dyscyplinach zawodnicy będą mogli rywalizować podczas wskazanych przez związki wydarzeń, które zrealizują odpowiednie platformy. W przypadku Baseballu będzie to eBaseball Powerful Pro Baseball 2020, a w przypadku sportów motorowych Gran Turismo organizowane przez Polyphony Digital, które będzie też odpowiedzialne za zorganizowanie wirtualnych regat żeglarskich. Zmagania rowerowe będą z kolei realizowane za pomocą platformy Zwift. Swoje zainteresowanie udziałem w kolejnych edycjach wyraziły FIFA, Międzynarodowa Federacja Koszykówki, Międzynarodowa Federacja Tenisowa oraz Światowe Taekwondo.
Źródło: insidethegames.biz
Seweryn Czernek
O igrzyskach piszę od niedawna, ale z igrzyskami jestem już od wielu lat. Dziennikarz z wykształcenia i pasji. Fanatyk wielu dyscyplin, a w Poinformowanych zajmuję się siatkówką, biathlonem, biegami narciarskimi, tenisem oraz podnoszeniem ciężarów.
