Huawei i Xiaomi na fali, Samsung i Apple tracą

  • Data publikacji: 01.08.2018, 21:55

International Data Corporation - firma zajmująca się badaniem rynku - opublikowała wczoraj raport dotyczący sprzedaży nowych smartfonów od kwietnia do czerwca 2018 roku. Ranking najpopularniejszych marek może okazać się zaskoczeniem.

 

Trzy miesiące temu na Poinformowani.pl pojawił się artykuł o szybkim tempie wzrostu sprzedaży telefonów produkowanych przez chińskie marki. Dane te dotyczyły pierwszego kwartału 2018 roku. Jak się okazuje, w 2. kwartale ta tendencja się utrzymuje.

 

 

Zaczynając od dołu tabeli - firma Oppo notuje wzrost dostaw o 5%. Niestety, mimo bardzo ciekawych modeli, w Polsce pozostaje marką niszową, o której wiedzą tylko osoby mocno zainteresowane smartfonami. Pokazuje to, jak chłonny jest rynek azjatycki, skoro firma pozostająca w zasadzie tylko w jego obrębie potrafi być w top 5 najpopularniejszych marek.

 

4. miejsce należy do Xiaomi, które w tym roku jest na fali. W porównaniu z podobnym okresem 2017 roku, dostarczyli o prawie 50% więcej smartfonów. Nie jest to tak spektakularny wynik, jak na początku tego roku, ale to oznacza dalszy wzrost i pogłębianie przewagi nad Oppo.

 

Jedyna amerykańska firma w tym zestawieniu, czyli Apple, mimo marginalnego wzrostu o 0,7%, spadła na trzecie miejsce, uznając wyższość Huawei. Ciężko uznać to za porażkę, bo firma nie notuje spadków, jednak ukazuje to, jakie segmenty rynku są obecnie najpopularniejsze wśród konsumentów. 

 

Największym wygranym jest Huawei, który wprowadził na rynek aż o 16 milionów smartfonów więcej niż rok temu, co zaowocowało wzrostem o ponad 40% i wyprzedzeniem Apple. Jest to najprawdopodobniej zasługa nowych modeli z udanej rodziny smartfonów P20 oraz Honor 10. Widać to wyraźnie, porównując wyniki za poprzedni kwartał z obecnymi - wzrost o 30% w ciągu kilku miesięcy jest rzadko spotykany. Dla porównania: Xiaomi w ciągu 3 miesięcy zwiększyło sprzedaż "zaledwie" o 10%. 

 

Na pierwszym miejscu cały czas niepokonany zostaje Samsung. Jednakowoż spadek sprzedaży o 10% w porównaniu z zeszłym rokiem może być niepokojący dla koreańskiej firmy. Chodzą pogłoski, że najnowszy flagowiec, czyli S9, notuje bardzo słabe wyniki. Stąd też ma wynikać pospieszne wprowadzenie nowego modelu z linii Note

 

Warto też wspomnieć, że na polskim rynku już w kwietniu Huawei wyprzedził Samsunga i stał się liderem sprzedaży

 

 

Źródło: IDC.com