WEC: Toyota #8 z pole position do „6h of Portimao”, udane kwalifikacje IEC
nabtifal/commons.wikimedia.org

WEC: Toyota #8 z pole position do „6h of Portimao”, udane kwalifikacje IEC

  • Dodał: Bartłomiej Woliński
  • Data publikacji: 15.04.2023, 18:15

Kwalifikacje do 6-godzinnego ścigania na portugalskim torze w Portimao przyniosły zaskakujące rezultaty w klasie LMP2 i potwierdziły dominację Toyoty, która nad resztą stawki Hypercar posiada ogromną przewagę. Świetny wynik w sobotniej czasówce wykręcił zespół Inter Europol Competition, który wywalczył piątą lokatę w swojej klasie. Nieco gorzej poszło natomiast Robertowi Kubicy i jego kolegom.

 

Sobotnie kwalifikacje w Portimao rozpoczęliśmy od czasówki aut GT. Spośród 14 załóg startujących w klasie LM GTE Am najlepiej spisała się ekipa Chevroleta, która nie miała jednak łatwego zadania w walce o pole position. Ben Keating, który reprezentował w czasówce Corvette #33 o zaledwie 0,217 sek. pokonał Porsche Iron Dames #85, w którym za kierownicą zasiadała Sarah Bovy. „Żelazne Damy” świetnie radzą sobie w obecnym sezonie i na tle bardziej doświadczonych konkurentów prezentują naprawdę znakomite wyniki. Drugi rząd startowy klasy GT uzupełnili zawodnicy AF Corse #21 (+0,266 sek.) oraz #54 (+0,537 sek.).

Po autach GT swoje kwalifikacje rozpoczęły załogi klasy LMP2, która dostarczyła nam sporą liczbę niespodzianek. Przede wszystkim pole postion do drugiej rudny WEC sezonu 2023 wywalczyła ekipa Premy #63, która o zaledwie 0,001 sek. wyprzedziła załogę Vector Sport #10! Trzecie United Autosports #22Filipem Hansonem na pokładzie również nie straciło wiele do zwycięzców klasyfikacji (+0,148 sek.). Następnie w tabeli uplasował się prototyp Hertz Team Jota #48 (+0,190 sek.) oraz nasze rodzime Inter Europol Competition #34 (+0,283 sek.), które dzięki znakomitej jeździe Alberta Costy wywalczyło kapitalną piątą pozycję startową. Nieco gorzej poradzili sobie kierowcy zespołu WRT #41. Prototyp Roberta Kubicy, który w kwalifikacjach reprezentowany był przez Louisa Deletraz zakończył czasówkę na dziewiątej pozycji w swojej klasie (+0,473 sek.). Jeszcze gorzej sobotę zamknęli kierowcy dwóch prototypów Alpine oraz Joty #28, którzy zajęli ostatnie trzy pozycje klasy LMP2.

W klasie Hypercar niespodzianek nie było. Stawkę zamknęli Vanvall #4, Glickenhaus #708Peugeot #93. Kolejne pole position powędrowało natomiast na konto Toyoty #8, w której Brendon Hartley pokonał Kamui Kobayashiego w siostrzanej #7. Niemal półtorej sekundy za dominującymi Toyotami uplasowały się dwa Hypercary Ferrari, #50 przed #51. Kolejne 0,5 sek. z tyłu kwalifikacje ukończyło Porsche #6, które o niecałe 0,1 sek. wyprzedziło drugiego z Peugeotów. Siódmą lokatę do niedzielnej rywalizacji wywalczyło Porsche #5, a oczko niżej uplasował się jedyny Cadillac #2.

Pełne wyniki kwalifikacji do „6h of Portimao 2023” - https://www.fiawec.com/en/race/result/4790

Początek niedzielnej, 6-godzinnej rywalizacji na torze Algarve o godzinie 13:00 czasu polskiego.

Bartłomiej Woliński – Poinformowani.pl

Bartłomiej Woliński

Absolwent Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Motorsportem pasjonuję się od 2007 r. W związku z moimi zainteresowaniami prowadzę także bloga i fanpage na Facebooku.