Badminton - U17: sporo medali Polaków we Francji
- Dodał: Bartosz Szafran
- Data publikacji: 22.04.2023, 22:55
Sporo medali przywieźli polscy młodzi badmintoniści z turnieju France U17 Open, który dziś zakończył się w Aire sur la Lys. Końcowy sukces zantowali Maja Janko i Krzysztof Podkowiński w mikście. W finale był też Sebastian Pinkowicz.
Nasz mikst przeszedł przez turniej jak burza, nie znajdujac równych sobie aż do wielkiego finału, w którym Janko i Podkowiński, rozstawieni z jedynką, wygrali z Francuzami Gaspardem Leriche i Marjolene Raffin w dwóch dośc jednostronnych setach. We wcześniejszym półfinale w bratobójczym boju okazali się lepsi od Wojciecha Budnego i Olgi Szwarnowieckiej. Z kolei Mikołaj Morawski i Kaja Ziółkowska w półfinale musieli uznać wyższość Leriche i Raffin.
W półfinałach singla mieliśmy dwóch reprezentantów. Bartosz Puńko przegrał po dość wyrównanym meczu z Nathanem Ngyuenem, natomiast Sebastian Pinkowicz pokonał w trzysetowym boju Sonisha Hathi. W wielkim finale francuski singlista wygrał w dwóch setach, choć niewiele brakło, by Pinkowiscz pierwszego seta wygrał. U dziewcząt do strefy medalowej dotarł Maja Janko. Rozstawiona z jedynką Polka w półfinale przegrała wyraźnie z Hinduską Naishaa Kaur Bhatoye i musiała się zadowolić brązowym krążkiem.
W półfinałach debla chłopców mieliśmy dwa starcia polsko - francuskie. Niestety oba zakończyły się zwycięstwami gospodarzy turnieju. Paweł Kiszczyk i Sebastian Pinkowicz przegrali z Gaspardem Leriche i Orphe Quenton-Bouissou, natomiast Mikołaj Morawski i Krzysztof Podkowiński z Mathanem Nguenem i Arthurem Tatranovem. Alicja Syrek i Kaja Ziólkowska dotarły do półfinału debla dziewcząt. Tu przegrały z Evą Bouville i Monitositą Touch.
Łącznie Polacy we Francji zdobyli osiem medali - jeden złoty, jeden srebrny i sześć brązowych.
Bartosz Szafran
Od wielu wielu lat związany ze sportem czynnie jako biegający, zawodowo jako sędzia i medyk oraz hobbystycznie jako piszący wcześniej na ig24, teraz tu. Ponadto wielbiciel dobrych książek, który spróbuje sił w pisaniu o czytaniu.