WEC: Yoyota #7 z pole position do 6 Hours of Spa
Takayuki Suzuki/commons.wikimedia.org

WEC: Yoyota #7 z pole position do 6 Hours of Spa

  • Dodał: Bartłomiej Woliński
  • Data publikacji: 30.04.2021, 20:12

Seria World Endurance Championship ruszyła z nowym sezonem. Kwalifikacje do 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps wygrała Toyota #7 za sterami której zasiadał Kamui Kobayashi. Polski zespół Inter Europol Competition rywalizujący w klasie LMP2 zakończył czasówkę dopiero na jedenastej pozycji w swojej klasie.

 

Pierwsze na tor wyjechały auta kategorii GT. W klasie LM GTE Pro od początku czasówki tempo dyktowali kierowcy Ferrari 488 GTE zespołu AF Corse. W amatorskiej klasie GT po dwój pomiarowych okrążeniach prowadził Ben Keating w Astonie Martinie Vantage ekipy TF Spor #33. W czwartej minucie sesji na torze pojawiła się jednak czerwona flaga, spowodowana przez Christiana RiedaDempsey – Proton Racing #77. Kierowca Porsche 911 RSR uderzył w bariery z opon w zakręcie Raidillon. O godzinie 18:36 sesja została wznowiona, ale po upływie zaledwie minuty kwalifikacje ponownie zostały przerwane z powodu kolejnej czerwonej flagi. Tym razem także w Raidillon wypadł Egidio PerfettiTeam Project 1 #56. Sesja dla klas GT z powodu straconego czasu została wydłużona o kilka minut, a kierowcy zaczęli masowo poprawiać swoje czasy. Kwalifikacje do pierwszego wyścigu sezonu 2021 ostatecznie wygrał Kevin EstrePorsche nr.92. Francuz pokonał okrążenie toru Spa-Francorchamps w czasie 2 min i 11,219 sek. Drugie pole startowe z czasem 2:12.351 zagwarantował sobie Miguel Molina reprezentujący barwy zespołu AF Corse #52. Podium najwyższej klasy GT uzupełnił zespół Porsche GT Team #91. W Klasie LM GTE AM najlepiej poradził sobie zespół TF Sport #33 (2:14.660).  Drugi czas uzyskała ekipa Aston Martin Racing #98, podium najniższej klasy WEC uzupełnił Dempsey – Proton Racing #88 w Porsche 911 RSR.

 

Po autach GT na swoją sesję kwalifikacyjną wyjechały prototypy, zarówno LMP2 jak i nowej klasy Hypercar. Jako pierwsza na czele tabeli zameldowała się Tatiana Calderón reprezentująca żeńską ekipę Richard Mille Racing Team #1 wystawiającą Orece 07 w klasie LMP2. Na cztery minuty przed końcem czasówki na pierwsze miejsca wysunęły się obydwa auta Toyoty z prototypem #7 na czele. Kamui Kobayashi uzyskał czas 2:00.747, który nie został pobity do końca sesji kwalifikacyjnej. Drugie pole startowe do niedzielnego wyścigu zgarnął siostrzany samochód japońskiego producenta, za którego sterami w kwalifikacjach walczył Kazuki Nakajima. Japoński kierowca do swojego rodaka stracił 0.519 sek. Podium kwalifikacji uzupełnił Filipe Albuquerque w Orece 07 zespołu United Autosport #22 (2:02.404). Czas uzyskany przez portugalskiego kierowcę był zarazem czasem dającym pierwsze miejsce w klasie LMP2. Nicolas Lapierre uzupełniając stawkę klasy Hypercars w Alpine A480 zakończył kwalifikacje na czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej.

 

Z czasem 2:02.984 drugą pozycję w grupie aut LMP2 przypieczętowała ekipa G-Drive Racing #26. Rosyjski zespół w kwalifikacjach wystawił Nycka de Vries, z kolei trzecie miejsce w swojej klasie uzyskał inny holenderski kierowca - Giedo van der Garde, reprezentujący barwy Racing Team Nederland #29. Polska ekipa Inter Europol Competition #34 sobotnie kwalifikacje zakończyła na 11. miejscu w swojej klasie.

 

Pełne wyniki kwalifikacji do 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps:https://www.fiawec.com/en/race/result/4688

 

Pierwszy wyścig tegorocznego sezonu World Endurance Championship rozpocznie się w niedzielę o godzinie 13:30.

 

Bartłomiej Woliński – Poinformowani.pl

Bartłomiej Woliński

Absolwent Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Motorsportem pasjonuję się od 2007 r. W związku z moimi zainteresowaniami prowadzę także bloga i fanpage na Facebooku.