Końcowy lot ostatniego Boeinga 747-100
- Data publikacji: 17.11.2018, 21:15
Wybudowano 167 egzemplarzy. Pierwszy z nich wszedł do służby 22 stycznia 1970 r, a ostatni w roku 1986. Kilka dni temu odbył się finalny lot ostatniego sprawnego Boeinga 747-100.
Największym odbiorcą przełomowych dla lotnictwa Boeingów 747-100 były linie lotnicze Pan Am. Dwudziesty piąty egzemplarz, który niegdyś służył właśnie dla tych linii, wykonał swoją ostatnią drogę do Pima Air and Space Museum – amerykańskiego Muzeum Lotnictwa i Przestrzeni Kosmicznej w Tucson w Arizonie. Po latach służby stał się samolotem testowym General Electric.
Model 747-100 był szerokopasmowym samolotem dalekiego zasięgu, napędzanym silnikami JT9D-7A Pratt & Whitney Engine, który wszedł do służby 22 stycznia 1970 roku. W zależności od wersji, pierwsze samoloty mogły zabrać na pokład aż 452 pasażerów. W trakcie jednego lotu mogły pokonać 9800 km. Ostatni egzemplarz modelu B747-100 został dostarczony w 1986 roku.
The Queen of the Skies took her last flight from Victorville today to her new home at the Pima Air & Space Museum in Tucson. She was ferried to her final destination by Gary Possert, one of the original FTO Test Pilots on the 747-100. Welcome to your new home, Queen of the Skies! pic.twitter.com/Dmf8wxAygu
— GE Aviation (@GEAviation) 15 listopada 2018
Mimo wielu wypadków, Boeing 747 nadal pozostaje nazywany "Queen of the Skies".
Today we delivered our recently retired 747-100, the @GEAviation workhorse for over 25 years, to its new home at the Pima Air and Space Museum. We caused a little traffic towing it over after landing at nearby Davis-Monthan AFB. #avgeek pic.twitter.com/vRL2UTGotQ
— Jon Ohman (@JonROhman) 15 listopada 2018
źródło: Flightradar24.com