Bobsleje - PŚ: Friedrich niepokonywalny

  • Dodał: Bartosz Szafran
  • Data publikacji: 28.11.2020, 19:35

Trzeci triumf w trzecim starcie - tak przedstawia się statystyka startów Francesco Friedrich w zawodach Pucharu Świata w bobslejowych dwójkach. W zawodach kobiet całe podium dla Niemek.

 

Friedrich zdominował poprzedni sezon, w tym wygląda, że jego przewaga nad resztą bobsleistów z całego świata jest jeszcze większa. Co prawda, jak już wspominałem tydzień temu z europejskiej części sezonu zrezygnowali Amerykanie i Kanadyjczycy, ale niewiele to umniejsza sukces Niemca. Dziś jeździł w parze z Thorstenem Margisem i co ciekawe w pierwszym ślizgu nie uzyskał najlepszego wyniku. O 0.02 sekundy wyprzedzali ich Oskars Kibermanis i Matiss Mikins, którzy zrehabilitowali się za słabsze występy z ubiegłego w weekendu. W drugim ślizgu Niemcy nie tylko odrobili minimalną stratę, ale uzyskali łącznie 0.1 sekundy przewagi.

 

Na najniższym stopniu podium stanęli Szwajcarzy Simon Friedli i Gregory Jones, którzy wyraźnie lubią tor w Siguldzie. Tu rok temu sięgali po pierwsze pucharowe podium i przy okazji niespodziewany medal Mistrzostw Europy. Za Szwajcarami uplasowały się dwie osoady niemieckie, pilotowane przez Christopha Hafera i Johannesa Lochnera. Na świetnym szóstym miejscu zawody ukończyli Czesi Dominik Dvorak i Jakub Nosek.

 

W klasyfikacji pucharowej na czele trzej piloci niemieccy - Friedrich przed Lochnerem i Haferem. Kolejne zawody w dwójkach już jutro.

 

Wyniki

 

W zawodach kobiet wystartowało tylko osiem par, a całe podium było niemieckie. Najlepsze okazały się Laura Nolte, dla której był to drugi triumf pucharowy w karierze z rozpychającą Leonie Fiebig. Na drugim miejscu uplasowały się Mariama Jamanka i Vanessa Mark, a na trzecim Kim Kalicki i Ann-Christin Strack.

 

Wyniki

Bartosz Szafran

Od wielu wielu lat związany ze sportem czynnie jako biegający, zawodowo jako sędzia i medyk oraz hobbystycznie jako piszący wcześniej na ig24, teraz tu. Ponadto wielbiciel dobrych książek, który spróbuje sił w pisaniu o czytaniu.