Nestle będzie sprzedawać kawę Starbucks w sklepach
- Dodał: Adam Majchrzak
- Data publikacji: 13.02.2019, 18:32
Kawę z amerykańskiej sieciówki Starbucks można było ujrzeć już w zeszłym roku w polskich sklepach. Teraz Nestle poszło o krok naprzód i podpisało umowę z kawiarnią w ramach, której asortyment sklepowy poszerzy się o kawę ziarnistą, kawę paloną i mieloną oraz kapsułki jednorazowe dla ekspresów do kawy Nespresso i Nescafe Dolce Gusto.
Wszystkich fanów starbucksowej kawy w Polsce czeka jednak pewien zawód, gdyż początkowo nowa oferta będzie dostępna jedynie w Belgii, Brazylii, Chile, Chinach, Meksyku, Holandii, Korei Południowej, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Kolejne rynki będą musiały zaczekać do końca tego roku, jednak nie sprecyzowano, które to będą. Pewnym pocieszeniem będzie natomiast możliwość zamówienia produktów przez internet.
Wartość umowy między Nestle i Starbucksem wynosi 7,15 miliardów dolarów. Zarząd Nestle widzi w niej szansę na rozkwit i wzmocnienie swojej pozycji na światowym rynku. Warto dodać również, że gigant sprzedaży detalicznej w dużej mierze opiera się na produktach Starbucksa, które istnieją od kilku lat. Mowa tu oczywiście o kawach, które klienci mogą samodzielnie zaparzyć w domu. Nie były one jednak tak szeroko dostępne.
Adam Majchrzak
Analityk w Stowarzyszeniu Demagog i redaktor portalu Poinformowani.pl. Zawodowo zainteresowany problematyką manipulacji społecznych i mediami, a prywatnie - sportem i grami strategicznymi.