IKEA zastąpiła swój drukowany katalog audiobookiem
cinefil_ / Flickr

IKEA zastąpiła swój drukowany katalog audiobookiem

  • Dodał: Marta Wolf
  • Data publikacji: 20.03.2021, 18:03

Kiedy w zeszłym roku IKEA wycofała swój papierowy katalog, zasugerowała plany wejścia w nowe formaty, aby lepiej dotrzeć do coraz chętniej korzystających z Internetu klientów. Największa na świecie firma meblarska wzmocniła swoją platformę handlu elektronicznego, stworzyła lepszą aplikację mobilną i otworzyła szereg małych sklepów detalicznych w obszarach miejskich na całym świecie, a teraz zastąpiła katalog audiobookiem, co może wydawać się najdziwniejszym jak dotąd pomysłem.

 

Katalog audio IKEA, opublikowany w serwisach Spotify, Audible i YouTube, jest zasadniczo dziwaczną wersją 288-stronicowej książki, przeznaczonej na rynek amerykański. Narrator, Jasmin Richardson, ulepsza opisy produktów, opowiadając dowcipy i ironizując obserwacje na prawie czterogodzinnej ścieżce dźwiękowej. 

 

Według Delli Mathew, dyrektora kreatywnego Ogilvy, agencji reklamowej IKEA, Richardson, która ma znaczące zasługi na Brodwayu i w telewizji, została zatrudniona ze względu na swoje umiejętności przekazywania inteligentnej, ale dziwacznej i nieco niekonwencjonalnej zabawy. Wybór czarnoskórego talentu głosowego podkreśla również zaangażowanie szwedzkiej marki w różnorodność i integrację. Od zeszłorocznych protestów Black Lives Matter przeciwko rasizmowi, amerykański oddział IKEA wprowadził program, promujący walkę z dyskryminacją.

 

Wejście giganta w marketing oparty na dźwięku wykorzystuje gwałtowny wzrost konsumpcji podcastów i audiobooków w czasie pandemii. Jak mówi rzecznik:

 

- Pomyśleliśmy, że wniesienie nowego rodzaju inspiracji dla ludzi, którzy mogliby z tego skorzystać w tych trudnych czasach. Wraz ze wzrostem liczby słuchaczy audiobooków i podcastów, spodobał nam się pomysł inspirowania słuchaczy poprzez wykorzystanie naszego kultowego katalogu w całkowicie nowy, wciągający i całkowicie zgodny z IKEA sposób.

Źródło:quartz