WEC: Porsche ponownie łączy siły z Penske
- Dodał: Bartłomiej Woliński
- Data publikacji: 04.05.2021, 17:35
Niemiecki producent planuje powrócić do Długodystansowych Mistrzostw Świata oraz serii IMSA korzystając ze wsparcia amerykańskiej firmy transportowej - Penske Corporation. Amerykańska firma połączy się z Porsche po zakończeniu współpracy z marką Acura, z którą dotychczas występowała w serii IMSA.
Porsche Penske Motorsport odnowi współpracę z niemieckim producentem, aby pod tym samym szyldem wystawić nowe prototypy LMDh w serii WEC oraz IMSA. Penske będzie kierował fabrycznym powrotem Porsche do najwyższych klas wyścigów długodystansowych, który nastąpi w 2023 roku.
Porsche wraz z Penske współpracowało już w latach 70-tych, gdzie w roku 1972 i 1973 dysponując samochodem 917, zdobyło mistrzowskie tytuły w serii Can-Am. Amerykańsko-niemiecka współpraca trwała także w latach 2006-2008, w których to Porsche trzykrotnie zdobywało mistrzowski tytuł w amerykańskiej serii ALMS korzystając z konstrukcji RS Spyder LMP2.
- Porsche i Penske łączy udokumentowana historia sukcesów. Team Penske wyrobił sobie markę dzięki niemal niezrównanej historii sukcesów w sportach motorowych. Na długiej liście dotychczasowych zwycięstw zabrakło jednak nazwy Le Mans. Mam nadzieję, że od 2023 roku wraz z Porsche Penske Motorsport w końcu będziemy mogli pochwalić się tym sukcesem - wówczas oznaczałoby to 20. zwycięstwo Porsche w klasyfikacji generalnej na torze La Sarthe – powiedział Fritz Enzinger, szef Porsche Motorsport.
Tak z kolei podjęcie współpracy komentuje założyciel zespołu Roger Penske - Od ponad sześciu dekad reprezentujemy Porsche na torach i w naszych firmach. Dziedzictwo i sukcesy, które wspólnie odnieśliśmy, są niezrównane w całej naszej historii. Nie mogę się doczekać, aby rozpocząć pracę, gdy będziemy budować z Porsche globalny program wyścigowy, który rywalizował będzie o zwycięstwa i tytuły mistrzowskie jeszcze długo w przyszłości.
Nadchodząca współpraca Penske z Porsche ma trwać kilka lat, nie zostało jednak określone, jak długo firmy będą ze sobą pracować. Fabryczny program wyścigowy LMDh będzie miał swoją siedzibę w siedzibie Penske w Mooresville, w Karolinie Północnej. Porsche potwierdziło także, że od początku swojego programu będzie udostępniać swoje samochody również zespołom klienckim. Podobną polityką kieruje się Audi, które także jest w trakcie budowy nowego prototypu LMDh. Zgodnie z regulaminem, nowe samochody będą bazować na podwoziu klasy LMP2, ważyć około 1000 kg i będą napędzane hybrydowym układem napędowym o mocy 500 kW (680 PS).
Porsche nie potwierdziło, z którym z czterech konstruktorów posiadających licencję na budowę nowej generacji samochodów będzie współpracować, zaznaczając jednak, że wszystkie najważniejsze decyzje konstrukcyjne zostały już podjęte i będą ujawniane w kolejnych miesiącach.
Od 2023 r. korzystając z prototypów LMDh lub Hypercars w wyścigach długodystansowych mają rywalizować: Porsche, Toyota, Audi, Ferrari, Peugeot, Scuderia Cameron Glickenhaus, Alpine oraz ByKolles. Nad wejściem do tego elitarnego grona zastanawia się także McLaren.
Źródło: motorsport.com
Bartłomiej Woliński
Absolwent Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Motorsportem pasjonuję się od 2007 r. W związku z moimi zainteresowaniami prowadzę także bloga i fanpage na Facebooku.