PoinforMOTOwani [4]
- Dodał: Tomasz Małycha
- Data publikacji: 05.06.2018, 12:18
Cotygodniowa porcja motoryzacyjnych newsów, podana w kompaktowej ilości i sycącej treści, doprawiona szczyptą humoru.
Fiat rezygnuje z dwóch bestsellerów - Punto i Tipo
To nie żart. Na ostatniej konferencji prasowej Włosi zapowiedzieli, że dostosowanie Tipo do restrykcyjnych norm emisyjnych tak mocno wpłynęłoby na jego cenę, że ze sprzedażowego hitu stałby się niesprzedawalnym towarem. Mimo to produkcja tego kompaktowego hatchbacka nie zostanie zakończona, bowiem będzie on nadal dostępny poza Europą.
Fiat nie ma również w planach następcy przestarzałego już Punto, natomiast znów gorącym tematem staje się tyska fabryka i jej udział w przyszłej produkcji. Nieoficjalnie mówi się o powrocie "polskiej" Pandy.
Fiesta Active i ST
Ford zaprezentował dziennikarzom z całego świata dwie nowe odmiany swojego udanego „mieszczucha”. Do gamy nowej Fiesty dołączają więc odmiany Active i ST. Pierwsza jest nieco wyższa od standardowej, posiada przemodelowane zderzaki i udaje, że jest w stanie poradzić sobie dalej, niż dojeżdżając na ogródki działkowe. ST z kolei jest kolejnym kamieniem milowym w projektowaniu małych hot hatchów - dzięki mechanizmowi różnicowemu i genialnemu zawieszeniu, Fiesta ST prowadzi się fantastycznie, zdając się załamywać prawa fizyki. Dobrego wrażenia nie psuje również silnik, choć od teraz jest to półtoralitrowa jednostka z trzema cylindrami. Malutki silniczek chętnie wkręca się na obroty i wesoło "popyrkuje" przy odjęciu gazu. Wisienką na torcie jest cennik - podstawowa odmiana ST to wydatek około 84 tysięcy złotych, co jest znaczną obniżką względem poprzednika - ST 200.
C5 Aircross
Citroen również nie przegapia trendów i prezentuje, kolejnego już, SUV-a, który ma zastąpić minivana. C5 Aircross jest - według producenta - „SUV-em klasy komfort”. Ta sprytna gra słowna ma pokazać, że ich nowy samochód kierowany jest do osób ceniących sobie wygodę podróżowania, jednak ciężko doszukiwać się w nowej "C-piątce” ambicji do segmentu premium. Trzeba jednak przyznać, że crossover Citroena będzie bardzo praktycznym samochodem rodzinnym, bowiem jego bagażnik ma deklarowaną pojemność, aż do 720 litrów przy podniesionych oparciach tylnej kanapy.
Zawiodą się jednak ci, którzy poszukują samochodu dzielnego w terenie. Mimo aż 23-centymetrowego prześwitu, C5 Aircross występować będzie jedynie z napędem na przednią oś, wspomaganym przez elektroniczny system Grip Control.
KIA Sportage
Koreański producent przeprowadził restylizację swojego rynkowego hitu - modelu Sportage. Zmiany w wyglądzie są jednak naprawdę niewielkie. Obejmują one oczywiście zderzaki, zarówno z przodu jak i z tyłu oraz światła, które prawdopodobnie od teraz będą mogły być wykonane w technice full-LED. W środku zmiany są jeszcze mniejsze i ograniczają się do zmienionej kierownicy i nowego systemu multimedialnego. Dodatkowo wprowadzono nowe rodzaje wykończenia wnętrza. Najważniejszą zmianą jest jednak wycofanie z oferty silnika 1.7 CRDi i zastąpienie go jednostką 1.6 w dwóch wariantach mocy - 115 KM i 136 KM. Mocniejsza odmiana będzie dostępna z napędem na cztery koła i skrzynią dwusprzęgłową 7DCT.
Superb jeszcze bezpieczniejszy
Tym razem nie chodzi jednak o dodanie kolejnego wymaganego przez UE wyposażenia, pokroju brzęczyka niezapiętych pasów. Skoda wprowadza do swojej oferty... opancerzoną wersję swojej limuzyny! Superb spełnia rygorystyczne wymogi certyfikatu PAS 300, posiada opony typu Run-Flat, kuloodporne szyby czy wzmocnioną stal, z której wykonane jest nadwozie.
Oczywiście, aby stać się jej posiadaczem trzeba przejść długotrwały proces weryfikacyjny, gdyż samochód skierowany jest głównie do jednostek rządowych. Jeśli to nie stanowi problemu, pozostaje jeszcze cena - 118 688 funtów, co czyni Superba najdroższą Skodą w historii.
Też zwróciliście uwagę, że w mimo takiej ceny czeska limuzyna oświetla drogę tradycyjnymi reflektorami z żarówkami?
Tomasz Małycha
Redaktor działu Motoryzacja, twórca projektu KozackieSamochody.pl, z zamiłowania fotograf motoryzacyjny