Google zablokowało 8 mln reklam nawiązujących do rosyjskiej inwazji na Ukrainę
The Pancake of Heaven!, CC BY-SA 4.0 , via Wikimedia Commons

Google zablokowało 8 mln reklam nawiązujących do rosyjskiej inwazji na Ukrainę

  • Dodał: Aleksandra Bazelak
  • Data publikacji: 05.05.2022, 14:00

Przedstawiciele giganta technologicznego Google zdecydowali o blokadzie 8 milionów reklam związanych z wojną w Ukrainie, aby uniknąć czerpania zysków z tej sytuacji lub jej wykorzystywania, wyjaśnił w środę (04.05) Scott Spencer, wiceprezes ds. zarządzania produktami, reklamami, prywatnością i bezpieczeństwem.

 

W corocznym raporcie Ads Safety Report, dyrektorzy Google przedstawili działania podjęte w reakcji na wojnę w Ukrainie. Scott Spencer poinformował, że firma wstrzymała większą część działalności handlowej na terytorium Federacji Rosyjskiej, a także wyświetlania tam reklam. Ponadto zawieszona została monetyzacja finansowanych przez państwo mediów rosyjskich na platformach należących do Google.

 

Chociaż raport obejmuje tylko rok 2021, chcieliśmy podzielić się aktualnymi informacjami na temat naszej reakcji na wojnę, ponieważ jest to priorytet dla wielu osób na całym świecie, w tym dla naszych zespołów - poinformowano w oświadczeniu.

Źródło: Google Polska

Aleksandra Bazelak

Oficjalnie: studentka Technologii Żywności na Politechnice Opolskiej. Nieoficjalnie: lekkoduszna melancholiczka, miłośniczka podróży, irlandzkiej whiskey i chałki z masłem. Comedamus et bibamus cras enim moriemur.