
Niemcy: promocja KFC z okazji rocznicy nocy kryształowej
- Dodał: Karol Truszkowski
- Data publikacji: 11.11.2022, 15:20
Noc z 9 na 10 listopada 1938 roku przeszła do historii jako kryształowa. Miał wtedy miejsce zainicjowany przez władze III Rzeszy Niemieckiej pogrom ludności żydowskiej. W rocznicę tych tragicznych wydarzeń klienci niemieckiego oddziału KFC byli zachęcani do kupowania delikatniejszego sera z chrupiącym kurczakiem.
Wpadka sieci restauracji fast food. W mijającym tygodniu niemieccy użytkownicy aplikacji KFC otrzymali notyfikację push, w której czytamy:
Dla upamiętnienia Nocy kryształowej podaruj sobie delikatniejszy ser z chrupiącym kurczakiem. Już w KFCheese.
Firma przeprosiła za niefortunną wiadomość ok. godzinę po jej wysłaniu i wyjaśniła, że zamieszanie było efektem półautomatycznego procesu, który łączy wydarzenia z kalendarza z promocjami. Powiadomienie nie było autoryzowane, a proces jest obecnie analizowany.
Podczas nocy kryształowej zginęło co najmniej 91 Żydów, a ok. 30 tys. trafiło do obozów koncentracyjnych. Spalono blisko 200 synagog oraz zdemolowano tysiące żydowskich sklepów i mieszkań. Pogrom zawdzięcza swoją nazwę odłamkom tłuczonego szkła, które zalegały na ulicach po prześladowaniach.
Źródło: Al-Jazeera

Karol Truszkowski
Miłośnik geografii, historii XX wieku, ciężkiej muzyki i japońskiej popkultury. Absolwent Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego.