F1: Pirelli ukazało sposób oznaczenia opon podczas przedsezonowych testów
- Data publikacji: 24.01.2019, 20:15
W trakcie zajęć na torze Circuit de Catalunya pod Barceloną, kierowcy będą mogli korzystać z pięciu rodzajów opon, o różnym stopniu twardości, które zostaną naznaczone określonymi kolorami - białym, żółtym oraz czerwonym, aby ułatwić ich rozróżnianie. Ze względu na większą ilość rodzajów mieszanek w stosunku do barw, Pirelli musiało na zimowe testy opracować alternatywny system oznaczenia ogumienia.
W zbliżającym się sezonie, Pirelli dostarczy pięć różnych rodzajów opon do jazdy po suchej nawierzchni - dla porównania w poprzednim roku było takich zestawów siedem. Podczas zimowych testów F1 w Montmelo dostępne będą następujące rodzaje opon:
Odmiana 1. (najtwardsza): będzie zawierać logo Pirelli w białym kolorze, bez linii wokół zewnętrznej ściany opon
Odmiana 2. : ma posiadać zarówno markę Pirelli, jak i linię wokół zewnętrznej ściany ogumienia w barwie białej
Odmiana 3. : zawiera symbol Pirelli oraz linię wokół zewnętrznej ściany opon w żółtym kolorze
Odmiana 4. : czerwony napis Pirelli, a także linia wokół zewnętrznej ściany ogumienia w czerwonej barwie
Odmiana 5. (najbardziej miękki rodzaj ogumienia): zostanie naznaczona logiem Pirelli w kolorze czerwonym, bez linii wokół zewnętrznej ściany opon
Przedstawiciele włoskiej firmy brali pod uwagę opcję wykorzystania systemu oznaczania opon z zeszłorocznej kampanii, jednak ostatecznie wybrano metodę, która znajdzie zastosowanie w sezonie 2019, aby uniknąć niepotrzebnego zamieszania.
W porównaniu z kampanią 2018, odmiana 1. jest najtwardszą z wszystkich dostępnych mieszanek i odpowiada oponie twardej (hard) z ubiegłego roku. Natomiast odmiana 5. to najbardziej miękki rodzaj ogumienia. Stanowi odpowiednik zeszłorocznej opony hyper-miękkiej (hypersoft).
Zespoły oraz media zostaną poinformowane odpowiednio wcześnie o tym, które trzy rodzaje opon z dostępnych pięciu, będą przeznaczone do jazdy w trakcie danego weekendu wyścigowego sezonu 2019, ale nowy system ma ułatwić identyfikację oraz rozróżnianie poszczególnych typów ogumienia widzom.
Źródło: motorsport.com