PoinforMOTOwani [1]
- Dodał: Tomasz Małycha
- Data publikacji: 05.05.2018, 15:30
Pod tym jakże nieskomplikowanym tytułem przekazywać Wam będziemy motoryzacyjne newsy ze wszystkich stron świata w subiektywnym i krótkim zestawieniu, które będzie można przeczytać do porannej kawy. Takie kompendium najświeższych ciekawostek, z którymi nigdy nie pozostaniesz bez tematów podczas spotkań ze znajomymi przy barze. Nie zapewniam jednak, czy będzie to cotygodniowa seria, ponieważ w świecie motoryzacyjnym tempo premier nie jest stałe. Producenci zazwyczaj zasypują nas nowościami podczas targów motoryzacyjnych, takich jak Genewa czy Frakfurt. Bywają jednak momenty, w których jedną z ciekawszych informacji jest…
Lifting Hyundaia i20
Zmianie z zewnątrz uległy właściwie tylko zderzaki oraz tylne światła. Najnowszą wersje rozpoznacie po tablicy rejestracyjnej umieszczonej na klapie bagażnika (dotychczas była w dolnej części). W środku zmian jest jeszcze mniej. Najbogatsza wersja otrzymała wsparcie dla Apple Car Play i Android Auto. Poza tym producent wprowadził nowe kolory tapicerki, które mają nawiązywać do młodzieżowego charakteru pojazdu.
Ciekawą zmianą jest natomiast wprowadzenie do oferty siedmiostopniowego automatu, znanego dotychczas z większych modeli Hyundaia. Aby spełniać wymogi UE producent doposaża teraz swojego „mieszczucha” w systemy bezpieczeństwa czynnego takie jak system zapobiegania najechania na poprzedzający pojazd czy wspomagający utrzymanie na pasie ruchu.
BMW odświeża najmniejsze dziecko linii "M"
Bawarski producent uznał, że 370 KM to nadal za mało dla ich najmniejszego samochodu ze znaczkiem „M”, mierzącego niespełna cztery i pół metra długości. M2 po zmianach dostało przydomek „Competition” i ma teraz silnik „żywcem wyjęty” od większych braci M3 i M4. Od teraz najmniejsza „emka” posiadać będzie 411KM, a pierwszą setkę osiągać ma po 4,2/4,4s (automat/manual). Według zapewnień producenta ich najnowsze dziecko ma się prowadzić jeszcze lepiej, co zdaje się być wręcz niemożliwe. Dotychczasowa M2-ka prowadziła się fenomenalnie, a więcej wrażeń z jazdy postaram się Wam dostarczyć w osobnym wpisie.
Ford wycofuje się z rynku samochodów osobowych w USA
Szokująca informacja, prawda? Niegdyś prekursor masowej produkcji obecnie ogłosił, że nie widzi sensu utrzymania samochodów osobowych w swojej ofercie na rynek Amerykański. Mowa tu o takich modelach jak Fiesta czy Focus! Jeden z najepszych kompaktów ma pozostać na rynku jedynie w pseudoterenowej wersji Active. Już w przyszyłm roku ze sprzedaży zniknąć ma flagowa limuzyna - model Taurus, a jej losy podzieli poźniej Fusion, czyli Mondeo. Sedan klasy średniej przeszedł jednak dopiero lifting, więc do jego wycofania zostało jeszcze trochę czasu.
W gamie pozostają SUV-y, pick-upy oraz... Ikona, Mustang.
BMW prezentuje elektryczne iX3
W odróżnieniu od dotychczasowych modeli serii „i”, iX3 jako pierwsze powstało na bazie odmiany spalinowej. Według zapewnień bawarczyków, ten mały SUV ma osiągać zasięg na poziomie 400 km i wspierać szybkie ładowanie (80% w 30 minut). Producent nie ujawnia jednak więcej szczegółów, a rozpoczęcie produkcji planowane jest na 2020 rok.
Paczkę od Amazon odbierzesz w swoim Volvo
Tak wygląda wizja niedalekiej przyszłości według szwedzkiego producenta. Wykorzystując wysoki stopień zaawansowania technologii Volvo On Call, pozwalającej na m.in. zdalne otwieranie samochodu ze smartfona, szwedzi chcą wykorzystać je w dostawach realizowanych przez firmę Amazon. Według tej wizji wystarczy, że przy zamówieniu paczki zaznaczymy opcję dostawy „In Car”. Kurier będzie mieć wtedy możliwość otwarcia bagażnika i pozostawienia w nim paczki.
Mazda łączy zalety „diesla” i „benzyny”
Skyactiv-X to nazwa nowej generacji silników Mazdy, które łączą wszystko co dobre w jednostkach benzynowych ze spalaniem znanym z jednostek wysokoprężnych. Osiągalne jest to poprzez niezwykle wysoki stopień sprężania, dzięki któremu gdy nie wykorzystujemy w pełni potencjału silnika, zapłon mieszanki paliwowo-powierznej następuje samoczynnie, zupełnie jak w silnikach Diesla. Gdy silnik nie jest rozgrzany lub potrzebuje więcej mocy, przechodzi on w tryb konwencjonalny, wykorzystując tradycyne świece zapłonowe. Technologia jest już na ostatnich fazach rozwoju, trwają narazie testy drogowe. Kiedy będzie można kupić samochód z takim silnikiem - tego Mazda jeszcze nie podaje.
Tomasz Małycha
Redaktor działu Motoryzacja, twórca projektu KozackieSamochody.pl, z zamiłowania fotograf motoryzacyjny