Deutsche Bahn i „most kolejowy” z pomocą humanitarną dla Ukrainy
Deutsche Bahn AG / Volker Emersleben

Deutsche Bahn i „most kolejowy” z pomocą humanitarną dla Ukrainy

  • Data publikacji: 12.03.2022, 22:07

Niemieckie koleje Deutsche Bahn stworzyły sieć logistyczną do transportu pomocy humanitarnej do Ukrainy. Pierwszy pociąg kontenerowy wyjechał w piątek (11.03) wieczorem ze stacji rozrządowej Seddin pod Berlinem w kierunku Kijowa - w 15 kontenerach znajdują się pilnie potrzebne towary, takie jak żywność, ciepła odzież i produkty medyczne.

 

W akcję włączono zespoły logistyczne DB Cargo, DB Schenker i DB Transa Spedition. Wszyscy zaangażowani zbierają potrzebne Ukraińcom produkty, dowożą je ciężarówkami do punktów przeładunku i pakują do kontenerów – tak zebrane darowizny można przetransportować koleją do Ukrainy. Jest to możliwe dzięki współpracy polskiej spółki DB Cargo z koleją ukraińską oraz lokalnymi zespołami DB Schenker w Polsce.

 

Pierwszy pociąg z zaopatrzeniem dla ludności Ukrainy opuścił stację rozrządową Seddin pod Berlinem w piątek (11.03) wieczorem. W 15 kontenerach znajdują się m.in. śpiwory, maty izolacyjne, pieluchy, żywność w puszkach, woda pitna, ciepła odzież, żywność dla niemowląt oraz produkty medyczne, takie jak strzykawki, plastry i bandaże - łącznie 350 ton pomocy humanitarnej.

 

 

Firmy i więksi darczyńcy mogą się kontaktować z Deutsche Bahn za pośrednictwem specjalnie uruchomionej infolinii czynnej w dni powszednie od 8:00 do 20:00. Transport jest bezpłatny do odwołania.

 

Numer telefonu: +49 30 720220640.

Adres e-mail: bahnenbruecke-ukraine@deutschebahn.com

 

Sieć logistyczna Deutsche Bahn może również przyjmować darowizny indywidualne. W tym celu w trzech różnych oddziałach Schenkera w Niemczech utworzono punkty odbioru dla przyjmowania dostaw pomocy humanitarnej, które są obecnie szczególnie potrzebne w Ukrainie.

 

Wolontariusze z Technisches Hilfswerk (THW) zapewniają wsparcie na miejscu w Kolonii, Hanowerze i Monachium w sortowaniu artykułów i profesjonalnym pakowaniu ich do transportu kontenerowego.

 

Źródło: deutschebahn.com